Google Adwords? Wat is Google Adwords en hoe werkt Google Adwords dan precies? En hoe is het met de Google Adwords kosten? Lees hier alles over Google Adwords, en dan met name over de voordelen ervan. Want deze manier van adverteren biedt nogal wat voordelen ten opzichte van de traditionele manieren om te adverteren. En bovendien heb je steeds zelf de absolute controle over je campagnes.
De juiste persoon, op het juiste moment en op de juiste plaats
Google Adwords biedt je zowel lokaal, regionaal als landelijk bereik. Je geeft zelf aan waar de advertentie zichtbaar moet zijn. Handig, want als bakker in Emmen hoef je per se niet zichtbaar te zijn in Amsterdam immers.
Advertenties van Adwords bereiken de juiste persoon, op het juiste moment en de juiste plaats. Je bereikt alleen de doelgroep als die zoekt naar bepaalde termen. Je target je doelgroep bijvoorbeeld op regio, taalinstellingen, dagen en specifieke tijdstippen. Dit maakt dat je zichtbaar bent als je doelgroep zoekt naar een product of dienst en zo bereik je eveneens de juiste persoon.
Ook de geboden extensies maken Adwords zeer de moeite waard. Dit zijn de uitbreidingen op de advertentieteksten waarmee je nog meer informatie over je bedrijf in je advertentie kwijt kunt. Bij extensies moet je denken aan locatie, oproep en een call-to-action om toch vooral die app te downloaden.
De uitgebreide prestatierapporten helpen je echt verder
Bij Google Adwords bepaal je helemaal zelf je budget. Je kunt prima met kleinere bedragen beginnen met adverteren en het is prima mogelijk om dit tussentijds bij te stellen. Stel je hebt een speciale actie, dan kun je dus het bedrag verhogen. Zit de actie erop? Dan ga je terug naar het oude niveau.
De Google kosten zijn fair, je betaalt steeds per klik. Google Adwords geeft je uitgebreide prestatierapporten. Dit maakt evalueren gemakkelijker en kun je campagnes verder optimaliseren. En zo is Adwords een interessant proces, een proces dat je steeds bij kunt stellen, vooral aan de hand dus van de prestatierapporten.
Koppel Adwords eenvoudig aan Analytics
Google Adwords is ook al eenvoudig te koppelen aan Analytics. Op die manier kun je de resultaten van je campagne bekijken en interpreteren. Zo zie je bovendien welke pagina’s goed door je bezoekers bekeken worden en zie je eveneens wanneer ze precies afhaken. Ook nu kun je op basis van die gegevens je advertentiecampagne verder aanpassen en vooral verbeteren.
Remarketing: een efficiënte manier van adverteren
Google Adwords gebruiken betekent dat je ook gebruik kunt maken van remarketing. Door dit toe te passen, kun je mensen benaderen die al eens op je website geweest zijn maar de website zonder te kopen weer hebben verlaten. Met remarketing kun je ze opnieuw aanspreken met een relevante advertentie.
De kans dat ze naar je website terugkeren wordt zo vergroot en dus ook de kans dat ze alsnog iets kopen. Volgens insiders is juist dit een zeer efficiënte manier om te adverteren en is het een techniek die zwaar onderschat wordt.